logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل:

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است

رژیم-صهیونیستی-در-حال-فروپاشی-است
کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان نشان‌دهنده درماندگی این رژیم است و این رژیم در حال فروپاشی است.

 مهدی یار‌محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: اقداماتی که رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و قسمت‌هایی از کرانه باختری انجام می‌دهد از چند بُعد می‌توان آن را مورد مورد برسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دامنه تعارضات و درگیری‌های رژیم صهیونیستی در حال افزایش است افزود: این گسترش مناطق برای نیرویی که بیش‌تر توان و بازدارندگی او نیروی هوایی و این قبیل موارد است می‌تواند نقطه ضعف باشد.

کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل عنوان کرد: رژیم کودک‌کش برای پوشش دادن به این نقطه ضعف نیاز دارد که مناطق جنگ خود را گسترش دهد و از این طریق تحرکاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تحرکات نیز با چند هدف انجام می‌شود بیان کرد: اولین هدف این است که مناطق درگیری خود را پوشش داده و ضعف خود را بپوشاند.

یارمحمدی با بیان اینکه این اقدامات نشان‌دهنده درماندگی و استیصال رژیم صهیونیستی است که این کار را انجام می‌دهد عنوان کرد: از طرفی یک نوع قدرت‌نمایی منطقه‌ای و جنگی است که می‌خواهد بر اساس آن شکل جدیدی از ترورهایی که انجام می‌دهد را به رخ بکشد.

وی یادآور شد: از طرفی دیگر این رژیم می‌خواهد از طریق فضای مجازی این موضوع را تحت پوشش قرار دهد.

کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: در بحث وسیع بودن منطقه درگیری که رژیم صهیونیستی دارد و سعی در پوشش آن می‌کند می‌خواهد به واسطه آن ضعف‌های خود را پنهان کند.

وی گریزی به عمدی بودن اقدامات این رژیم زد و تشریح کرد: بحث کشتار کودکان و زنان و مورد هدف قرار دادن مناطق غیر نظامی نشان از عمدی بودن این حملات دارد که در یک منطقه وسیع با هدف ایجاد یک جنگ روانی و پوسش خود در آن منطقه بیان‌کننده درماندگی این رژیم است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه کشاندن جنگ به حاشیه و سوق دادن آن به سمت اهداف دیگر نشان دهنده استیصال و عقب‌نشینی این رژیم است ادامه داد: این امر یک نوع پاسخگویی به دورن خود و حالات داخلی خود است.

وی مطرح کرد: ما از وضعیت درونی این رژیم اطلاعات چندانی نداریم و بدون شک مردمی که در آن‌جا زندگی می‌کنند هراسان بوده و به دنبال رهایی از این وضعیت هستند ولی این رژیم با سانسور شدید رسانه‌ای اجازه نشر حوادث را نمی‌دهد.

کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه در این منطقه از یک سو موشک‌ها فرود می‌آیند و از جهتی دیگر نفوذی است که در مرزهای آن اتفاق می‌افتد و وضعیتی که در گنبد آهنین حاکم است نشان از فروپاشی این رژیم دارد افزود: این فروپاشی هزینه‌های سنگینی دارد که برای مقابله با آن دست به مجموعه اقداماتی می‌زنند تا این قضیه را پوشش دهند و استیصالشان نمایان نباشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر